Fem dagar!

Nu har jag bott fem dagar i Karlstad. Jag har inte ens tänkt ordet "hemma" en enda gång, för om sanningen ska fram har jag inte längtat till Älvdalen det minsta...

Det har redan blivit stökigt i mitt rum... Sängen bäddade jag en enda dag, sen orkade jag fan inte. Jag är ingen "Bädda sängen"-människa. Uppe ligger min väska på golvet, papper lite här och där och kläder överallt. Nere är det ganska fint nu, men i morse stod det frukostdisk på bänken, och lite av det låg i handfatet i badrummet. Jag är ingen ordentlig människa på det viset, och kommer aldrig bli det heller. Jag trivs inte i ett strikt städat hem.

Har varit ute och sprungit idag i regnet (soliga Karlstad my ass). Det var grymt skönt faktiskt, och jag blev riktigt pigg. Tog min "Andas lättare"-grej innan jag drog, och den hjälper fan.
Hittade en gång- och cykelväg som jag följde en bit, och sen hamnade jag i ett bostadsområde. Mötte en kille som jag sa Hej åt, och han blev grymt glad och sa Hej + nåt mer, som jag inte hörde eftersom Promoe lät i mina lurar, så jag log bara och sprang vidare. (Bästa spring musiken är helt klart The long distance runner)
Efter ett tag var jag vilse. Då var det inte så skönt att springa längre. Det var uppför och jag tvingade mej själv att springa hela tiden, och jag blev tjurig och hatade regnet. Efter ett tags gående, och några tankar "Jag kommer aldrig hitta tillbaka, jag kommer dö här ute i det här fucking bostadsområdet inne i skogen" hittade jag vägen tillbaka hit. Tur!

Igår hängde jag med min blivande klasspolare Anna hela dagen typ. =) Vi gick på stan, och försökte lära oss hitta. Vi kom på att vi egentligen skulle ha lekt riktiga turister och haft:
1. Kamera runt halsen.
2. Magväska.
3. Glasögon, med uppfällbara solglaögon påhakade.
3. Urtvättade fula shorts, såklart uppdragna så högt som möjligt.
4. Strumpor (helst med ränder i olika färger) uppdragna till knäna.
5. Sandaler.

På kvällen var vi på bio och såg Dark water, som var en psykologisk thriller. Den var läskig. Jag höll för ögonen, som jag aldrig brukar göra, och var livrädd. När jag kom hem vågade jag inte gå på toa...

I morse ringde Bästa Larsson och väckte mej. Haha, hon skulle sitta i en park, i spöregnet, idag och tvinga stackars nollor att uppträda för henne.

Idag åker Hella och Fia till Turkiet och blir borta i två veckor. Assholes. =P


Kommentarer:
Postat av: Bästa systern

Man behöver inte bädda när man har sängen på övervåningen å inte om man har den bakom ett draperi heller(som jag har). Å föresten så kommer det en massa kvalster om man bäddar och dom är faktiskt mycket läskigare än syrsor tycker jag!!
Puss

2005-08-26 @ 13:56:33
Postat av: lina.

damn bruden! hårdträning inför rockyreklamen eller? springa..uhuuu orka. ibland springer jag till bussen. that`s it;)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits