Fjällvandring!

Larsson, Fia och jag fjäll

Larsson, Sofia och jag på väg (Hella tar kortet).


Förra veckan var Larsson, Fia, Hella och jag på fjällvandring. Nej! Vi sov INTE i tält på nåt blåsigt fjäll. Dom tänkte göra det först, men jag som är minst naturnisse av oss skrek rätt ut att jag i så fall vägrade följa med (min morgonbajs kräver i alla fall ett dass och toapapper. Bara ute i skogen och torka med mossa? Nejnejnej!!! Döda mej hellre).


 

Larsson dricker vatten fjäll

Larsson dricker vatten från en fjällbäck.

Helena hjorton fjäll
Hella på fjället (ganska logiskt. En fjällvandring bör innehålla minst ett fjäll).


Vi gick till Larssons stuga som ligger nånstans på ett fjäll i Gördalen. Det var ca 1,5 mil dit. På vägen dit gick det bra, och jag kände mej som värsta naturmänniskan och klampade på med stövlar och hela kittet och sa: "Fan, det här är ju inte alls jobbigt. Räkna med mej nästa år!" Vägen hem kändes som 10 mil eftersom det var några hjortronkåta människor som skulle plocka helst ALLA hjortron som fanns på fjället... ett tag hatade jag verkligen dom där förbannade bären för jag hade ont i huvudet och var grymt trött. Jag gick och hoppades på att någon av oss skulle bryta ett ben så vi skulle få åka helikopter hem... ett tag gick jag till och med och övervägde om jag skulle bryta benet av någon av dom andra för att få åka helikopter hem...


Hand hjortron fjäll

Hjortron... Hatar!



"Vilodagen" vi hade ägnade vi åt att plocka hjortron (surprise!!) och fiska.
När vi plockade hjorton såg jag ett livsfarligt GIGANTISKT djur som försvann ner i ett hål i marken... Bara Fia trodde på mej... Sofia och jag hittade några grodor som vi funderade på att pussa för att få våran prins, men dom var ganska äckliga så vi lät bli.
När vi fiskade var såklart Larsson och jag storfiskarna, och vi fick varsin gädda!!

Alla fyra fjäll

De fyra idioterna.

 Fjället

The never ending story...



Kvällarna ägnade vi åt att spela spel och grilla korv, och hade det allmänt mysigt i stugen som inte hade varesej el eller vatten (det hämtade vi i en bäck nedan för stugan). Sa jag att vi inte hade mottagning på mobilerna?


 

Alla fyra vid bilen fjäll

Äntligen vid bilen igen...


Det var i alla fall en jätterolig liten minisemester (eller ja, semester och semester... ni fattar!) med tre av dom bästa människorna jag vet: Heawoman Larsson, Mytoman Sofia och Kleptoman Helena!

//Gestapo Nisse


Kommentarer:
Postat av: Bästa systern

Glöm det där med att kyssa grodor och paddor. Jag har provat på flera stycken såna och dom har då aldrig blivit några prinsar. Det är bara nån dum grej folk har hittat på för grodor är så söta tror jag.
Puss!!!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits