Om mej!

1. Vad heter du?
Matilda. 


 

2. Gillar du ditt namn?
Lite tråkigt kanske, men det funkar väl.
 

3. Har du något smeknamn?
Nisse eller Nils (Nils används oftast när någon är irriterad på mej).
 

4. Vad är det för ålder på dig?
21 år.
 

5. Varför ljuger kvinnor ofta om sin ålder?
För vi duger väl inte lika bra när vi blir äldre, som männen gör.


6. Var och hur bor du?
Älvdalen.
 

7. Var skulle du helst vilja bo?
Vet inte...
 

8. Vad åt du senast?
En pappersbit.
 

9. Vilken är din favoriträtt?
Tacos är väldigt gott.
 

10. Vad dricker du helst?
Vatten.
 

11. Vilket är ditt favoritgodis?
Sura grejer.
 

12. Är du nöjd med din vikt?
Nej.
 

13. Vad har du på dig just nu?
Barbros gamla mjukisbyxor + en stor gammal t-shirt.
 

14. Vilket är ditt fulaste klädesplagg som du äger, men inte kastat bort (ännu)?
En pikétröja som jag inte förstår hur jag kunde ha förut. Det är SÅ 70-tal över den.
 

15. Gillar du att få presenter?
Jodå, men det är roligare att ge bort.
 

16. Vad gör du med presenter som du fått och som verkligen är asfula?
Folk som känner mej ger mej inte fula grejer, för dom som sagt känner mej, och jag får inte så ofta presenter av folk jag inte känner, men när det väl händer ställs dom fula presenterna in i nåt mörkt skåp.
 

17. Vad gör du helst när det regnar?
Hamnar här, eller framför en film i soffan.
 

18. Är du en strandmänniska eller föredrar du att ligga och sola på gräsmattan?
Strand är ju roligast eftersom man kan bada, men det händer inte så ofta att jag hänger vid nån strand eftersom det inte finns nån här i Älvdalen, så jag hamnar på gräsmattan bakom huset.
 

19. Har du något smultronställe, om ja, var?
Hos Ärtan och Niklas i deras soffa. Haha!


20. Till vilket land återvänder du mer än gärna till?
Har aldrig varit i nåt roligt land som jag skulle vilja återvända till förutom Sverige då.
 

21. Till vilket land kommer du aldrig mer att återvända till?
Island suger!
 

22. Vilket är ditt värsta resminne?
När jag åkte till just Island, och möttes av otrevliga människor och blåsta hästar.
 

23. Vilket är ditt bästa resminne?
Hmm... Jag har inget tror jag...
 

24. Vilka språk kan du?
Svenska och engelska + att jag kan säga "Le chusette ce combien" på franska, fast jag kommer aldrig ihåg vad det betyder.


 

25. Vad köpte du senast?
En kebabtallrik igår.
 

26. Är du en spara eller slösa?
Mellanting. 


 

27. Lägger du ut mer pengar på kläder och inredning än på mat?
Såklart, eftersom jag får mat hemma. Haha! 


 

28. Pensionssparar du?
Vet inte... fråga pappa.
 

29. Har du ett pestigt CSN-lån?
Nej, men jag kommer snart att få.
 

30. Om du vann ofantligt mycket pengar, vad skulle du göra då?
Skänka mycket till dom som skulle behöva dom bättre. Dela med mej till familjen och favoriterna.


 

31. Är du bra på att ljuga?
Nej... det syns ganska väl eftersom jag börjar skratta eller le väldigt mycket. 
 

32. Flyger det grodor ur din mun?
Tror inte det.
 

33. Är det okej att dra en vit lögn?
Jo, om det är tvunget för att skydda någon eller för att man ska slippa vara elak. Men det beror också på vem det gäller.
 

34. Frågar du alltid en ny bekantskap vad de jobbar med?
Om man träffar någon okänd så blir det oftast så. 
 

A. Om ja, varför?
Vad ska man annars snacka om med en helt ny människa? 


 

B. Om nej, varför?

 

35. Vad tittar du helst på för sorts program på tv?
Roliga grejer, serier av alla dess slag, dokumentärer, debatter, samhällsprogram... blabla
 

36. Allsång på Skansen eller Plus?
Plus.
 

37. Trauma på akuten eller Scrubs?
Va? JAG HAR INTE 3:AN ELLER 5:AN! 
 

38. Tror du på nåt?
Min pappa.


 

39. Vad gör du om tio år?
Något bra för andra människor.
 

40. Varför svarar du på alla frågor?
Jag tycker sånt här är kul. I'm such a loser I know.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits