Roliga polare är bra att ha!

Nu har jag kommit hem från Östersund. Sofia, Hella och jag åkte i den lilla superbilen (min) ner. Vi skrattade som bara den, sjöng som bara den och blev rädda som bara den (dom snackade spöken på radion).
Vi lekte lekar, först namnleken (jag säger PellE, du säger EriK och så vidare). Vi fick bara ta utländska killnamn, och damn vad många nya namn vi kom på. Jag var mest inne på arabiska namn, medan Hella satt och körde japanska och finska. Sofia, hon fuskade (såklart) och sa att om man hörde fel på sista bokstaven i namnet som den innan en hade sagt, fick man ta den bokstaven man själv hade hört, även om det var fel. Vi snackade ner henne ganska så direkt. 
Sen lekte vi billeken (när man ska ta en färg och försten till 10 bilar, med den färgen man valt, vinner). Sofia hade vit, men hon fick också räkna med gråa bilar (??). Helena hade blå och jag hade röd. Sofia tipsade mej om röd, "för det finns massor med röda bilar!!". Jo tjena att det fanns. Jag fetförlorade med min enda lilla röda bil jag fick. Vann gjorde Hella med sin färg, som vi först skrattade åt att hon valde. Eller grejen var att Fia och jag skrattade åt henne när vi skulle välja färg, och Hella är smart nog att ta - håll i er - TURKOS! Jag menar, är det vanligt med turkosa bilar i Sverige?


Jag vann föresten på minigolfen i tisdags. Inte för jag tror att ni blir förvånade, men jag tänkte tala om det i alla fall. Hella tycker inte minigolf är lika kul längre... jag tycker det är grymt roligt. Jag är en dålig vinnare, det är jag medveten om, men Hella är en precis lika dålig förlorare. Haha!


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits