Björnide!


Pappa, inne i björnidet.


Idag var Olle, pappa, mamma, Petter och jag och kollade på ett björnide. "Det är precis vid vägen" sa pappa, så mamma hakade på, även fast hon har ont i typ hela kroppen. Precis vid vägen ja, om en kilometer bort är precis vid vägen, då låg det precis vid vägen. Petter gnällde hela vägen ner för backen i skogen som ett litet barn (han sa att han bara skojade men det tvivlar jag på), medan mamma och Olle hamnade på efterkälken för mamma inte kunde gå så snabbt. När vi kom fram så frågade jag pappa om han inte kunde hoppa ner i idet, och som ni ser gick han såklart med på det.



Olle tycker att det är jätteroligt att pappa är i idet.




Petter är blåst.


Petter tyckte att idet var ganska litet, medan pappa babblade på om hur vacker utsikt den lilla björnen hade haft. Sen visade pappa alla ställen björnen hade varit på runt om platsen "Se! Här han hon bajsat!" "Se! Här har hon kliat sej!" "Se! Här har hon gått!", så vi andra bara väntade på "Se! Här har hon diskat!" "Se! Här har hon tvättat sej!" och så vidare...


Ikväll skulle vi grilla, men nu verkar det som om det bara blir Ärtan och jag som grillar så jag vet inte om jag drar ner till henne, och så använder vi två hennes stekpanna istället. Jag är i alla fall hungrig för jag har inte ätit någon mat på hela dagen.


Kommentarer:
Postat av: The Best

Nähä..inge avis alls juh...eller...lite kanske då...Men du fick juh lov att ta kort på Petter när han var vild. Vi hade juh vår krokodil och är vild på riktigt ju. Petter är juh en Ballemaja jämfört me henne!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits