Förkyld!

En smutsig vecka i tält/bil tar tydligen på krafterna, för både Alex och jag har blivit förkylda. Jag hostar, snorar och har ont i huvudet och halsen + att jag har feber. Min solbränna, som jag fick där nere, blir bättre men gör fortfarande förbannat ont och jag kan knappt vända mej på nätterna.
Trots allt negativt som följde med efter Hultsfred var det helt klart värt det. Fan vad roligt vi har haft den här veckan. Alla blåsta kommentarer, alla roliga människor, alla skratt och såklart musiken! Allt hade varit värt det, om jag så bara hade fått se Looptroops konsert. Damn vad grym den var, och vad roligt det var. Alla i publiken var helt tokiga, och sjöng och hoppade. Bästa låten tyckte jag helt klart var The long arm of the law. Graffiti-snubben var cool att kolla på för han var grymt duktig.



Jag: Alex, varför kollar typ alla på oss?

Alex: Va? Gör dom?

Jag: Ja, men kolla. Dom petar ju till varandra och flinar åt oss.

Rödnäsorna har ännu inte upptäckt sina lysröda näsor.


Ådersnojja-snubben: Ni ser ju ut som popflickor!

Jag: Va? Vad fan säger du?

Åldersnojja-snubben: Ni gör ju det. I alla fall du! *pekar på mej*

Får den värsta komplimangen jag kan tänka mej, när dessutom har jag på mej militärbyxorna, pumatröjan och min palestinasjal + warp-mössan.


#2: Nisse! *viftar med händerna och ropar nåt ohörbart* Öj Nisse!!

Alex: Jaja, vi ska!

Jag: Jaja, vi SKA gå!!

*går en bit*

Jag: Varför ville han att vi skulle gå?

Alex: Men han ville ju att vi skulle stanna ju!

Jag: Va? Men va fan! Varför skrek jag sådär dårå?

Alex: Jag vet väl inte?

Jag får dåligt samvete för jag är en döv elak människa.


Alex: Haha! Fan! Du visar ju töntarna mitt inne i Hultsfred!!

Jag ska dra på mej linnet över axlarna igen, men är inte så smidig som jag tror.


Vänster-snubben: Föresten, var kommer ni ifrån?

Alex och jag: Älvdalen, i Dalarna.

Vänster-snubben: Va? Shit. Jag HATAR Älvdalen. Där finns det ju bara massa inskränkta bondraggare!

Sanningen om Älvdalen har spridits över Sverige.

Nisse: Alex, vart ska vi åka nu då?

Alex: Men hur fan ska jag kunna veta det?

Nisse: Men din pappa är ju lastbilschaufför!

Jag tror fortfarande att Alex har svar på allt, för hennes pappa är ju lastbilschaufför.


Okänd: Vad söt du är!

Jag: Va? Vad säger du?

Okänd: Du. Du är ju grymt söt ju!

Jag: Men nej!

Jag har aldrig varit en stjärna på att ta komplimanger.


Jag: Ser du vem hon är lik?

Majonäs-killen: Nja... jo vänta. Det är ju Axel Rose!!

Alex såg verkligen ut som Axel's tvilling när hon gick omkring med en bit avspärnings-plast runt huvudet.


Alex: Var kommer du ifrån?

Musk-Robin: Jag bor på en ö, Musk-ön, utanför Stockholm.

Alex: Va? På en ö? På en öde ö? Bor du på en öde ö?

Musk-Robin: Nej, den är väl inte öde. Det bor ca 700 pers. på den.

Alex: Va? Gör det?

Alex tror att alla öar runt om i Sverige har samma storlek som dom små öarna i Orsa-sjön.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits