Hon förändras!


Dimma med sitt eksemtäcke.



På somrarna förändras Dimma. Då är hon inte längre den lugna och trygga hästen, som jag en gång förälskade mej i uppe på ridklubben för ca sju år sedan, utan hon blir en stressad och orolig häst. Hon lyder mej inte, som hon brukar, och hon blir fruktansvärt egoistisk och visar ingen hänsyn, som hon annars är grymt duktig med. Allt detta beror på dom där förbannade knotten. Hon är knottallergisk, vilket innebär att utan sitt specialgjorda täcke skulle hon vara full med eksem, och hon skulle klia av sej sina fina man och svans på nolltid. Hon skulle ha stora blodiga sår, och i värsta fall skulle hon få svamp. Det är väldigt jobbigt när man märker att hon förändras till sitt sommarbeteende. Jag tycker såklart om henne lika mycket, oavsett om det är sommar eller vinter, men på somrarna det är ändå inte min Dimma som går ute i hagen.



 

Snobben dricker lite vatten.



Det är skönt på somrarna att man har Snobben, när Dimma är så annorlunda, för han är lika snäll som vanligt och lyder ens minsta vink. Han är en av de trevligaste hästarna jag vet, för han är så otroligt social. Kommer alltid (okej, nästan alltid. Även en liten häst kan ha sina dåliga dagar) när jag ropar och om jag ber om det får jag oftast en puss. Han stannar när jag stannar, och går när jag går. Säger jag att han ska stå still, så står han oftast helt stilla.


Fick mina betyg idag på posten. Det var ju ganska bråttom med dom, eftersom jag ska hinna komplettera innan den 15 juni. Jag slet upp kuvertet och kollade. Tror ni inte att hela skiten var fel eller!? Jag hade fått MVG på Engelska A, där det var meningen att jag skulle ha VG, och Engelska B kursen stod inte ens med! Så jävla typiskt! Nu måste jag åka ner på måndag morgon, till Lotta/Susanne/Kajsa/Intefanvetjag och snacka med henne. Sen ska jag till arbetsförmedlingen på måndag också. Blä!


Blev två inlägg idag, men det blev så bara för vi kom hem så sent igår efter skolavslutningen.


Kommentarer:
Postat av: Världens bästa storasyster!

Hästarna som fått mej att fatta att alla hästar inte är onda! Glömde tala om för dej i helgen att Snobben kom när jag vinkade på honom. Han älskar sin moster så mycket! Haha!

2005-06-10 @ 23:46:29

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits