Jag hatar regnet!


Fönstret i vardagsrummet.


Det är inte kul att vakna, och titta ut genom fönstret, bara för att se att det är skitväder ute. Jag har tröttnat på regnet nu!! Det är mest för Dimmas skull som jag hatar det. Regn = knott! I morgon vill jag ha sol! Okej?


Har inte gjort något vettigt idag. Jag borde ha städat (Sofia skulle döda mej om hon såg mitt rum nu), och framförallt skulle jag ha tvättat. Får gå naken i morgon... eller i alla fall göra en Larsson, och gå utan trosor, för nu är till och med mina "Idag får jag inte krocka"-trosor slut. Eller också får jag helt enkelt tvätta idag... kanske enklast.


Har gått omkring i min palestinasjal hela dagen idag, lindad runt benen som en kjol. Hittade inga mjukisbrallor i morse, så jag hade ingen annat val. Palestinasjalen är det bästa klädesplagg, om man nu kan kalla en sjal för ett klädesplagg, jag har. Grymt varm! Ska fan sy en hel liten dress i det här tyget. Då skulle jag aldrig frysa igen...


Idag vill jag vill ha 3:an så jag kan se fotbollen. Nu kommer jag få hänga framför datorn, eller i alla fall springa hit varje minut, på Sportbladets sida "Sveriges VM-kval. Minut för minut" för att kolla in läget. Haha, Emms, som är nere i Göteborg och tittar, har i alla fall lovat att knäppa kort på Zlatan om hon får ett bra läge, och om det är tillåtet.


I morgon kommer Fia hem!


Hon är fokuserad
men frusterad
känslomässigt ruinerad
renskrubbad, avtrubbad och helt alienerad
där finns Soloft och Imigran
mot sorg och migrän
där finns parfym mot hennes doft mot hennes krämpor finns en kräm
hennes livslånga ansvar över att dölja sina år
skapar ångest inför mat, på hennes armar finns det sår
tiden går, men hennes längtan efter lycka den består
vill gärna hitta kärlek men, vet inte om det går
för hennes tid är för liten
hennes budget för sliten
med en tvåa på söder
med ett magsår som blöder
hennes byxa för tight
trots att hon äter light
vågar aldrig ge inviten för hon har för tjocka lår
om jag sköter mina kort rätt
om jag satsar cash på rätt häst
om jag bara kunde vinna
om jag bara kunde hinna
motionera den där milen
bara hade den där bilen
skulle allting bli så bra då skulle livet bli en fest
om bara lönen blivit hög
om jag varit mindre trög
om bara näsan vore rak
jag hade lite mindre bak
skulle jag kunna le som dom andra
dansa som dom andra
se ut som dom andra och kanske känna samma sak

-Kenneths nya med Svenska Akademin


Kommentarer:
Postat av: soffibritt!

så du har lyssnat på låten?? =) oxå min favvo del. ses i morgon!

2005-06-04 @ 15:42:21
Postat av: malinakrocko

Fin den där bilden tycker jag.

2005-06-07 @ 21:46:24

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits