Nationaldagen!

Förstår inte riktigt meningen att det ska vara en röd dag, för svenskarna är ju knappast lika på med firandet som till exempel våra kära grannar i väst.

Sofia och jag åkte i alla fall ner till Mora för att kolla på firandet. Det ryktades om vikingaskepp, så Sofia var såklart jätteglad. Alla vet vi ju att hon älskar såna skepp. Haha! Vi fick inte se några skepp. Det enda vi såg var några tokiga barn som åkte skidor, vid Vasaloppsmålet. Sedan såg vi någon orkester som spelade. Ingen svensk låt var det, på nationaldagen och allt, utan på en Aladin låt. Ni vet "ååå din magiska natt", eller hur den nu går. Vi såg också en unge som fick åka en "Så här är det att krocka"-grej också. Sofia och jag diskuterade om den gick i 5 km/timmen eller 7 km/timmen. Jag gissade på 7. Någon som vet?


Skulle hälsa på Ärtan en sväng, för jag har inte sett henne på en hel vecka (eller okej, fem dagar), men jag kunde inte hitta henne någonstans...



Den allra sötaste lilla Snobb.


Idag fyller lilla Snobben 7 år. Grattis till honom!


Kommentarer:
Postat av: Bästasystern

Pussa Snobben på mulen från mej så kan jag puss Gnistra från dej om du vill.

2005-06-06 @ 17:49:05
Postat av: Sofia

Vadå du kan ju inte fråga hur fort en sån där manick får man kan ju ställa in den på olika hastigheter fattar du väl. den jag åkte gick i 5 å den måste ha gått snabbare än den vi såg. skrev nyss världens längsta blogg men så blev de någe fel å nu har jag ingen lust att skriva nytt. kommer till dig i kväll, ring när du slutat.

2005-06-07 @ 14:06:54

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits