Oväntade blödningar?

Idag har jag varit upp på skolan, för att fixa mina betyg. Hon som jag fortfarande inte vet vad hon heter, sa att dom kunde bli klara först i morgon, så mamma får lov att åka och hämta dom.


Åkte till arbetsförmedlingen, efter jag varit uppe på skolan, för att anmäla mej arbetslös, men hon lät grinig och sa att dom faktiskt inte öppnade förrän vid klockan halv ett, så jag skulle komma tillbaka då. Varför har man dörren öppen, och låter människor gå in och sätta sej, om man ändå har stängt? Jag kommer aldrig lära mej att tycka om arbetsförmedlingen. Never! Det finns endast en, vad jag vet, vettig människa där nere, så jag hoppas att denne vettiga människa är där idag så jag kan prata med honom.


Ikväll åker vi. Wohoo vad skoj! Eftersom jag är så skicklig så lyckades ju jag pricka in mensen lagom till den här veckan. Jobbigt tyckte jag, som lyckligtvis kunde få "jag vill inte ha mens just nu"-piller av min läkare. Såhär står det på pappret som ligger inne tillsammans med alla piller "Vilka biverkningar kan blabla ge? Den vanligaste biverkningen är oväntade blödningar..." Hallå!? Jag tog ju piller för att slippa blödningar!? Med min tur får jag det säkert. För att muntra upp mej extra mycket sa min goda vän Sofia nånting om att om det till exempel står "hos fler än 1 patient av 100 patienter", så är det oftast fler än en av hundra, bara det att alla som får biverkningar kontaktar inte läkaren igen. Tack liksom.


Ska åka till Mora senare idag med Alex, som skulle köpa lite grejer där nere.



Jag, vid en cool skylt.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits