Skolavslutning!


Lovisa och en polare till henne.


Igår var vi på Lovisas skolavslutning i Orsa, uppe på Skeer. Deras rektor var nästan jobbigare att lyssna på än vad min var, för han var dansk. Malin och jag förstod inte allt han sa, men som tur var hade vi en tolk (mamma) med oss. Frågade Malin vad han hette "Som Bajs, fast med T istället för B." Vi skrattade mest hela tiden, för det var ganska trist att lyssna på allting. Jag satt som vanligt och rullade små små bollar av papper. Vet inte varför jag gör det. Antar att det är nåt nervöst beteende jag har.



Skeer, uppifrån våran fikaplats.



Jag, frusen och med solen i ögonen.


Efteråt satt vi ute och fikade. Vi skulle vara jätteroliga, eftersom Lovisa slutade 6:an, och skaka en flaska och spruta ner henne med läsken. Malin och jag skakade och skakade, och sen så släppte Malin på korken, och vi förväntade oss världens smäll och att all kolsyra skulle göra världens bubbel, men det blev inte alls så. Korken flög någon meter, och sen så rann drickan lite blaskigt längs flaskan.



Moster Karin och mamma.


Träffade moster Karin också. Hon är egentligen inte min riktiga moster, men hon har hetat moster Karin hela mitt liv, så hon är liksom en moster. Lovade henne att jag skulle kasta mej på första bästa tv-kamera nere på Hultsfred och bara: Jag vill hälsa till min moster!!! Eller också göra en flagga, tillägnad henne. Hon ville inte att jag skulle göra någon av grejerna.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits