Första minigolfen för i år!

Åkte till Mora idag och hälsade på Malin och iss-Linda, borta på Wibe. Satt och snackade en stund, och sen åkte jag och Linda och gick på Mora en sväng. Jag köpte en bok Hybris - USA:s strävan efter global dominans av Noam Chomsky. Den verkar rätt bra, vilket i och för sig är ganska logiskt eftersom jag valde att köpa den. Den ska jag dock inte ge mig på än, för nu ska jag börja läsa Från sydöstra Mexicos underjordiska berg, eftersom jag måste börja skriva på arbetet om Zapatisterna nästa vecka.


Åkte till Rättvik och hämtade Alex, när hon slutade skolan, så hon slapp vänta på bussen. Är jag inte den bästa kompisen som finns, så säg!? Stannade på Donken på hemvägen för vi var så hungriga, och åt mat, så nu får jag lov att vara nyttig i en vecka.


Ärtan, Alex och jag spelade första minigolf matchen, för i år, idag. Det var lite kallt, så Alex hade varit smart och tagit med sig vantar. Kanske var det därför hon vann? Inte vet då jag, det enda jag vet är att jag fet-förlorade, som vanligt. Roligt var det i alla fall!



Ärtan sitter i soffan och skrattar.


Tillbringade resten av kvällen framför tv:n, i Ärtan och Niklas soffa. Vi kollade bland annat på en dokumentär om en söt bebis som vägde 40-kilo, och på Lost, som för övrigt är grymt spännande nu.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits