Aj aj mina ögon!

Veckorna går ganska snabbt här nere tycker jag, om man jämför med hur jag kände förra året när jag gick på komvux. Då gick tiden grymt sakta och jag gick bara och väntade och väntade... Vad jag väntade på vet jag inte, men det kanske var på att livet skulle börja? Ibland känns det som all tid bara är en oändlig väntan, men jag vet egentligen inte vad jag väntar på. Någonting är det i alla fall, men jag är rädd att jag alltid kommer vänta på något, även om jag så får och upplever allt jag vill i livet. Alltid är det något som fattas...

Igår käkade jag lunch innan jag drog till skolan för att snacka med min grupp inför bildanalysen vi ska ha idag. Couscous, quornbitar och såklart fil med massor av vitlök i. Smart som jag var hade jag inte haft i linserna innan jag började hålla på med all den starka vitlöken. När jag käkat färdigt klädde jag på mig, och skulle fixa i de där linserna. Damn vad ont det gjorde! Det sved förbannat i ögonen! Hade väl lite stark vitlök kvar på fingertopparna. Jag lovar, det såg ut som om jag typ hade snortat nåt. Var alldeles röd i ögonen, som också rann, och dessutom så skrek jag av skratt för det gjorde så ont, och näsan rann...

Kände mig lite deppig igår också när jag var på väg hem från skolan. Vet inte varför, för det har inte hänt nåt särskilt. Det kan vara det att hösten, med det där jäkla mörkret som jag aldrig varit något särskilt fan av, är på väg... Kände mig liksom, inte bra på någonting. Äh, det sög helt enkelt, så jag skickade sms till min bästa Alex och bad henne säga en grej som jag faktiskt var bra på, för jag kunde inte komma på någon grej själv...
"Du är bra på att lyssna, argumentera, vara min vän, gå din egen väg och en massa andra saker. Du är smart och rolig på samma gång, och det e d inte många som är. Men det som är viktigast är att du är världens bästa vän. =) Du är verkligen inte kass på nåt sätt. Försök komma ihåg det! Tusen miljoner kramar!"
Blir man inte gladare av ett sånt sms så finns det nog inget man blir gladare av. Tack igen kompis! ♥

Ikväll blir det Arena för Anna och mig. Båda är peppade på att dra dit så vi får nog riktigt kul. Det känns så. Var ganska länge sen vi var ute själva nu... Haha, Anna kommer definitivt vilja dra till Gonorrégrillen sen på natten, och käka kebab, för hon ääääälskar deras kebaber. Yummy Yummy. Haha!

Nu ska jag gå och duscha och sen så ska jag till skolan. Måste komma ihåg att hämta ut boken idag också...

Kommentarer:
Postat av: Lilla mor

Älskade blomma! Du är alltid bäst!!! Men det är väl sånt en mamma ska tycka. Därför är det bra att den kära förnuftiga Alex kan uttrycka vad nog alla tycker. Som känner dig vill säga. Sen finns ju de som inte haft den turen ännu. Men deras tid kommer nog också. puss. P hälsar.

2005-10-14 @ 13:26:19
Postat av: Ärtstjärt

Hej piss! Tur att du skriver vad du gör så att jag kan läsa det! Hoppas att du får skoj ikväll och om det händer nått skoj så måste du ringa och tala om det för mig imorgon. Känns iaf bra att vara din x-tra familj. =) Får vi underhåll för dig oxå? Har inte sett till det. Haha, skämt och sido, nu ska jag sova för jag har stallet hela helgen, ingen sovmorgon här inte! Ha det bäst kompis! Stora kramar

2005-10-14 @ 21:39:25

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits