Bästa låten just nu!

Läs texten ("Mamma! Lyssna på texten.") Den är grym!

Storsien ryggar upp alla som kämpar mot ockupation...

//Det är inte två som beter sig likadant
när den ene ockuperar och den andre ockupant
inte två som beter sig likadant
dom är inte lika goda kålsupare, det är inte sant

I en värld där glasögonen är dubbelslipade
där maktens medel hjälpt oss hjärntvättade
där blir ockupanterna ursäktade
dom ockuperade blir utrotade

I ett land som på ryska hette ×å÷íÿ
I ett annat land som hette palestina
I irak, kurdistan och västsahara
dom kämpar för sin firhet i en gyttjigt vardag

//Det är inte två som beter sig likadant
när den ene ockuperar och den andre ockupant
inte två som beter sig likadant
dom är inte lika goda kålsupare, det är inte sant

Det finns folk här i världen som står emot imperialismen
precis som norrmännen som kämpa mot nazisten
som etiopier som slogs mot fascister
mot övermäktiga stadsterrorister

I bland drabbas civila ,en sanning så brutal
där många dör, och andra lider hemska kval
när den svage ger den skyldige, blir det med rätta skandal
när den starke ger den svage, är tystnaden total

//det är inte två som beter sig lika

//Det är inte två som beter sig likadant
när den ene ockuperar och den andre ockupant
inte två som beter sig likadant
dom är inte lika goda kålsupare, det är inte sant

Vi lever livet med flörd och med flott
byter kanal, och glömmer lätt bort
att övergreppen snurrar i rapport efter rapport
och vi är medskyldiga till vapenexport

I ett land som på ryska hette ×å÷íÿ
I ett annat land som hette palestina
I irak, kurdistan och västsahara
dom kämpar för sin firhet i en gyttjigt vardag

//Det är inte två som beter sig likadant
när den ene ockuperar och den andre ockupant
inte två som beter sig likadant
dom är inte lika goda kålsupare, det är inte sant

I en värld där glasögonen är dubbelslipade
där maktens medel hjälpt oss hjärntvättade
där blir ockupanterna ursäktade
dom ockuperade blir utrotade

I bland drabbas civila ,en sanning så brutal
där många dör, och andra lider hemska kval
när den svage ger den skyldige, blir det med rätta skandal
när den starke ger densamma blir tystnaden total

///Det är inte två som beter sig likadant
när den ene ockuperar och den andre ockupant
inte två som beter sig likadant
dom är inte lika goda kålsupare, det är inte sant

det är inte sant....

Storsien - Ockuperad mot Ockupant

Kommentarer:
Postat av: lilla mor

den är bra och sann!!! vilka är det som spelar? om jag kan hitta den på nätet. love och puss!

2005-10-30 @ 14:21:55
Postat av: Petter

Tja! Vet att jag e tråkig som inte ringer... men är trött... ska ringa dig i veckan!!! :-)

2005-11-01 @ 18:34:54
Postat av: Pappa

Jag är också trött. Hemskt trött. Jag var på skansen och vaktade mot pyromaner i natt.
22.00-24.00 och 04.00-06.00.
Prommenerat med dina hästar på lindor och i skog men även med Berta.
Salutos amigos.

2005-11-01 @ 18:56:39
Postat av: Pappa

Vet du vad! Jag har nu visat mitt bildspel "Svunna tider" för publik (över 50 personer) Fick beröm!!!
I torsdags var jag på invigningen av filmfestival-en i Grängesberg. 20-maNNA ORKESTER SPELADE TEMAT UR "BORTA MED VINDEN" mÄKTIGT VAD JAG NJÖT.
sPELADE FILM FREDAG, LÖRDAG, SÖNDAG. 250 PERSONER KOM. JAG VISADE MIN FILM äLVDALEN PÅ 60-TALET. hEJ

2005-11-01 @ 19:25:50
Postat av: bÄSTA SYSTERN!!

dET HAR SKVÄTT LITE INTRESSEFIL I MITT ÖGA TROR JAG. jAG ÄR INTE TRÅKIG. jAG RINGER DEJ LITE DÅ OCH DÅ. lOIVSA LIGGER OCH KOLLAR PÅ "mAN IN BLACK 2". eVELIN SITTER VID DATORN TROR JAG. sJÄVL SKA JAG SNART GÅ OCH SOVA.
pUSS ÄLSKLING

2005-11-01 @ 22:23:07
Postat av: bÄSTA SYSTERN!!

nÄÄÄ...DET VAR INTE INTRESSEFIL. dET VAR INTRESSEYOURGURT SER JAG NU!
pUSS ÄLSKLING


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits