Har du katt?

Nu var det några dagar sen jag skrev, och jag lovar er att jag skäms...

I fredags hade jag tenta. Var fetnervös på morgonen och snackade i ett med Anna på vägen till skolan. Anna däremot var tyst och hade ont i magen.
När vi väl fick pappret med frågorna framför oss släppte allt... det var nämligen bara frågor från de gamla tentorna och dom hade vi ju pluggat in ganska så bra. Jag borde ha klarat den. Jo, klart att jag klarade den.

Senare på fredagen kom Alex hit. Hon åkte min bil ner, och tror ni inte att klantarslet lyckas missa tre gigantiska skyltar på E18 med texten UNIVERSITETET på, och drog vidare in mot stan och krånglade runt och ringde och blablabla... Tillslut så lyckades hon i alla fall hitta och kom upp till Triogatan. Det var grymt kul att se henne. Har saknat henne massor.
På kvällen gick vi ut på Arena tillsammans med Anna och hennes polare Sanna. Vi hade jättekul. Det var riktigt mycket folk. Alex tyckte att Anna var grym och Anna tyckte detsamma om Alex och ville att hon skulle komma ner och hälsa på snart igen. Dom påminner faktiskt om varandra till sättet vissa gånger...
Lördagen tillbringade vi dagen med att softa och sen drog vi ner till stan en sväng. Jag var hungrig och Alex skulle handla. Bra kombination jag vet, men Alex känner mej så det var lugnt...
På lördagkväll var det inte meningen från början att vi skulle ut, utan att vi bara skulle vara hemma och softa, men sen senare på dagen blev vi lite sugna i alla fall... "Men vi kan ju ta det lugnt. Jag ska absolut inte dricka så mycket..." Anna och Sanna kom över hit på kvällen, för dom skulle också ut, men sen blev det inte så i alla fall... Så det blev bara Alex och jag som drog in till stan, vilket var lite trist för båda vi hade tyckt det hade varit grymt roligt om dom andra hängt med...
På Arena var det mycket folk, och alla var jätteglada och roliga. Vi dansade, skrattade och gjorde "Yo mannen! Äre soft?" på folk som faktiskt hakade på. Vi missade sista bussen hem, så vi fick ta en taxi. I Taxin hem satt det fem andra som skulle upp mot campus. Alex började tjafsa och det slutade med att hon och jag rök ihop. När vi hoppade ur taxin fortsatte det...
- Få hit nycklarna för fan.
- Men glöm det för i helvete!
- Men få hit dom. jag ska fan gå och sova!
- Men ta det lugnt för fan! Du får fan vänta. Jag ska lyssna på roliga historier!
- Ja men jag drar väl jag då för i helvete!!

Så medan jag stod och lyssnade på (och drog) roliga historier med en snubbe, stampade Alex iväg, arg som ett bi. När roliga historierna var slut så följde snubben, som för övrigt hette Stefan, med för att "kolla läget med Alex... hon kanske är jättearg forfarande. Jag vågar inte gå fram först..."  Alex var ganska arg men när Stefans polare, som hette Petter, ringde och sa att det var efterfest hemma hos dom så blev hon glad och sprang upp och hämta en cider. Vi kutade över vägen, "Snygg kjol. Jag tror dom i köket vill ha tillbaka sina gardiner." och drog bort till tian-huset där dom bodde. Åtta killar (eller var dom sju) i en korridor... ni kan ju tänka er hur köket såg ut. Haha! "Alltså, vi ska inte hångla. Vi ska bara ligga med varandra." Vi drack shots (Alex hinkade såklart mer än mej), öl och lite oblandad saft (som straff). Skrattade, berättade pinsamheter och fick vet varför Stefan hade rakat hår, och varför det satt upp en lapp med texten "Petter har kissat på dansgolvet!" Vi fick lära oss att den bästa raggningsrepliken är Har du katt "...den funkar varje gång!", och sen avslöjade Stefan att dom faktiskt ville ha en katt i köket "... som vi kunde klappa på och tycka om!"  Vi fick titta på kort där dom bland annat bajsade i havet, och vi fick höra den finaste kärlekssången som finns, enligt Petter, på danska. Vi kom på att vi på måndagen skulle fira Zlatans födelsedag, men jag sa att jag skulle banga (vilket jag inte gjorde i alla fall sen. Anna och jag drog dit med tårta men dom var inte hemma så vi käkade med deras korridorspolare, som alla blev glada förutom en men Anna sa att det bara var för han höll på HV71, och lämnade en lapp. Fick ett sms senare där dom tackade för den fantastiska uppvaktningen på Zlatans födelsedag. Haha!). Vi lekte braveheart och sa Hejdå vid klockan sju på morgonen i värsta filmandan, utanför dörren i regnet.
På söndagen sov vi i tre timmar och sen drog Alex och jag ner på stan till Anna och käkade mat. Anna skrattade som bara den när vi berättat kvällen/morgonen och sa: "Berättade du för dom att du bajsat på dej?? JAG DÖR! Fatta när du gifter dej, och jag ska hålla tal 'Jag minns under studenttiden när Nisse bajsade på sig och tvättade trosorna handfatet.' ", och sen garvade hon som fan. (Det ska tilläggas att det var flera veckor sen jag släppte en fis på morgonen innan min dagliga rutin. Det kom inte mycket, och jag var faktiskt riktigt kass i magen...)


Kommentarer:
Postat av: Bästa systern i Världen

Äh, du beklagade dej ju oxå nyss att ingen kommenterade..
Puss


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits