Hemma i Älvdalen!

Nu har jag kommit hem. Eller ja, jag kom hem vid klockan fem. Jag skulle ha kommit mycket (vi snackar mycket) tidigare, men jag är inte så himla bright av mej (surprise!) så jag åkte fel två gånger... eller tre gånger var det väl när jag tänker efter (hamnade på en grusväg efter att ha korsat en stor vägkorsning, utan att ha upptäckt att det VAR just en stor korsning. Åkte rätt igenom den, men jag hade alla fall tur för det kom ingen bil.). Lyckades tillslut komma hem i alla fall.
Hämtade upp Alex i Rättvik, och sen gick vägen hem till Älvdalen grymt snabbt, men det kan bero på att vi skrattade typ hela vägen hem. Haha! Drog hem till mej och käkade tacos som mamma hade gjort ordningen, och sen körde jag hem Alex och åkte själv ner till Ärtan och Niklas. Ärtan var såklart på stollet, men Niklas var i alla fall hemma. Stannade där till klockan halv nio. Haha, satt såklart i soffan och kollade på tv.
Nu är jag grymt trött och ska snart upp och kolla på Paradise Hotel i mitt rum...

Damn vad skönt det känns att jag får åka härifrån på söndag. I Älvdalen har jag mamma och pappa, mina älskade djur, Alex och min xtra lilla familj (Ärtan och Niklas), men det är liksom det enda... Jag är väldigt glad att jag har det, självklart, men det räcker inte... det räcker inte för att jag ska kunna trivas här  fullt ut (även om det hjälper till bra mycket). Fan vad jag är glad att jag drog till underbara Karlstad.



Kommentarer:
Postat av: lina.

oh känner igen känslan så väl..man har ganska mycket i hemstaden men det räcker liksom inte för allt går i samma gamla vanliga spår & folk säger samma saker hela tiden & gör samma saker & går på samma fester. men hem är ändå alltid hem, visst?
jag trivs bra i malmö, har inte flyttat dit riktigt än, imorn men jag har hängt där tillräckligt mycket för att veta att jag trivs:)
jag ska ringa rocky & fråga honom om vi ska hänga lite ikväll i malmö..han kanske kan ringa timbuktu också..ska du med?;)
din mamma är så himla snäll...ge henne en stor kram:)
kram!!

nisses mamma (min favorit bloggmamma):
vet inte riktigt hur det gick med tentan...det brukar ta en månad innan lärarna har rättat klart..vi kör med hemtentor på min kurs.
det kändes iaf skönt att veta att det inte bara var jag som hade problem med den, de andra kursarna tyckte också att det var svårt.
hoppas allt är fint med dig & att du får en trevlig helg!:)
kram!

Postat av: Bästa systern!

Skönt att du kom väg till Karlstad! Är så glad för din skull att du trivs så bra och att du längtar dit.
Puss

2005-10-07 @ 21:39:46
URL: http://malinakrocko.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits