Minnen...

Ålandsbåt! Lör 16 apr 05 22:27
Fan vad snabbt det går att åka till Uppsala. Nu efter min lilla upptäckt kommer jag att hälsa på Erica varje månad, ja kanske till och med varje helg. Körde 4 timmar i sträck (ok, jag stannade en endaste gång och köpte en dricka) och det kändes ungefär som att jag körde till typ Falun. Hade ganska mycket att fundera på i och för sej, men i alla fall!

Erica och jag träffade Fia och Hella nere på stan, efter att ha letat efter en parkering till min bil, och sen gick vi och hämtade biljetterna, och så skulle Erica och Hella käka och sådär.

Bussresan ner till Sthlm var rena döden för det var vi + 40 stycken tanter och farbröder över 55 år, som satt och käkade ölkorv, chips och sprutade dricka över hela bussen. Jag och Sofia såg en snubbe som antingen var nazist eller diabetiker (han hade en tatuering på handen som vi kände igen, men inte kunde placera).
När vi skulle visa leg. i insläppet visslade jag som en tok på nån låt. Killen som tittade på mitt leg. sa nåt som jag inte uppfattade, och sen höll han kvar mitt körkort i handen. Jag trodde han typ skulle säga att jag inte fick åka med, men så visade det sej att han bara ville att jag skulle vissla för honom, men det ville inte jag.

Vi fick en hytt utan fönster, och kände oss därför som dom där de sket i att rädda när Titanic sjönk. Jag och Hella sov i sängarna nere, och Larsson och Fia i dom uppe.
Vi hittade världens roligaste spelautomat (så rolig att Fia idag avslöjade att hon ville ha en egen). Det var enkronor som gällde så ett tag var vi riktigt besatta av att ha enkronor. Så besatta att några snubbar idag, när vi skulle titta på kareoken, gjorde ”vik hädan” åt oss och skrattade, bara för vi hade frågat dom om dom kunde växla till kronor...
Några killar kom fram till oss när vi spelade med våra enkronor. När vi skulle dra sa dom ”Är det okej att vi hakar på er eller?”. Sure, tyckte vi just då. Klockan fyra på morgonen tyckte i alla fall inte Erica att det var så okej länge när den ena av dom hade varit efter henne hela kvällen, och vaktade när nån annan snubbe snackade med henne. Haha! Den andra killen sa till mej ”Du... ska du inte med ner i hytten och dricka blabla (fan, nån spritsort). Jag har massor med enkronor!” Jag skrattade och frågade om dom satt nere i hytten och kastade alla sina många enkronor över huvudet och sa ”Mouhahahaha” och gottade sej, och det gjorde dom sa han. Men jag sa att jag i alla fall inte ville följa med ner, hur många enkronor dom än hade.
Fick värsta stalkern från Sigtuna också bara för jag var trevlig och snackade lite när jag stod vid baren och väntade på dricka. Man ska fan inte vara trevlig! När han fattade att jag tyckte han var jobbig, förföljde han Fia istället... Lyckost henne! Jag är ganska smart. ”Jaha, är ni på konferens på båten? Aha, åker ni också hem i morron eller?”

Vi dansade nästan non stop till klockan fyra på morgonen. Ibland var det kass musik så då fick Fia lära oss Pimpeldansen, Tvättdansen, Jultomtsdansen, Djdansen och alla andra hundra konstiga danser hon kunde... roligt var det i alla fall.
Jobbiga spanjorer var och dansade runt oss, och en klappade händerna tamejfan HELA tiden! Haha, Fia skyllde på dom för jag och Hella hade ont i halsen idag, även fast det var discorökens fel (jag tror helt seröst att dom försökte mörda oss med den).

En kille sa till Erica att han tyckte att hon var ganska taskig (hon var ganska ironisk)... Erica och jag skrattade och sa att om han bara visste hur snäll hon var nu, mot när hon var yngre. Berättade hur hon hade jagat folk med spett när hon var liten, och hur hon hade sprungit in i så många väggar och dörrar att hon fick lov att ha en hjälm på sej, som annars mest bara förståndshandikappade använde.

När vi skulle gå och lägga oss skulle såklart dom jobbiga följa med, och helst in i hytten.Hella, Fia och jag försökte finta bort dom, medan Erica var längre bort, men det funkade inte så bra (”Bor ni här eller?” ”Nejnejnej... öööhh, vi vet inte var det är. Det är bara Erica som vet det!”) speciellt inte när Erica bara går fram och låser upp dörren. Idioterna stod utanför och bankade ett tag, men efter nån halvtimme gav dom upp. Vi sov bara två och en halv timme, för vid åtta gick vi upp och käkade frukost.

Var ute på däck och kollade efter Olindas ö, och sen efter Grumme tvättsåpe ön... Kallt som satan var det, och pissigt väder...

Det gick bra att åka hem också... eller ja. Det gick bra tills vi var mellan Falun och Rättvik, då vi blev förföljda av en läskig bil. Helena skrev upp reg. nr. på sin telefon ifall vi skulle bli mördade, för då skulle dom i alla fall kunna haffa den skyldige. Vi blev som tur var inte mördade, för han vek av vid Rättvik. Mellan Rättvik och Mora var det en till läskig bil bakom oss, så vi blev uppjagade till tusen och satt och skrek (mest Fia). Dom svängde in bakom oss på en p-plats, varpå vi blir livrädda och drar iväg igen, och såklart gör bilen bakom likadant. Höll på att skita ner oss...

Hade en jättekul båttrip i alla fall. Hade så roligt, att Fia ville göra det till en tradition. Haha!
 
 
    

Kommentarer:
Postat av: Lilla mor

Dig pratar jag ju med i telefonen. I dag ska jag sätta in innanfönster. Skitkul!!! Tänker på dig min blomma. Sköt om dig! Puss!!!!!

2005-10-16 @ 09:46:11

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits