2005

Årets...

... händelse:
Flytten till Karlstad.

... gamla favoriter: Alex, Ärtan, Larsson och Sofia.

... konsert: Looptroop, Hultsfred. Har aldrig varit så full nykter någongång.

... nya polare: Anna!

... önskan: Att någon jävel skulle bryta i alla fall ett litet litet ben på Gördalsfjället så vi skulle få åka helikopter ner och slippa gå... OCH PLOCKA ALLA FÖRBANNADE HJORTRON!

... festande: När vi åkte med Cinderella. "Vet ni om att Sigtuna är Sveriges äldsta stad?"


...
taxichaufför: Omar såklart!

... politiska diskussion: Med polarna till Den långa smala snälla #1. "Vill du verkligen betala vägar uppe i Norrland? Va va va ???"


... dummaste idé: Att gå, bakis, en varm dag från Älvkarleby till Gävle. "Nej, men det är helt okej. Alltså, det är lugnt! Ja, jag lovar!"


...
pinsamma grej: När jag blev så jäkla full den där fredagen...

... kiss: När jag råkade kissa i vattnet när Alex tvättade håret (och berättade det flera veckor senare). "Va? Gjorde du? FY FAN NISSE!!!"


... bajs: När jag satt bakis i soffan och skulle släppa en liten fis. "HAHAHA! Fatta när du gifter dej, och jag ska hålla tal 'Jag minns under studenttiden när Nisse bajsade på sig och tvättade trosorna handfatet.' "

... lek: Namnleken. "Men vadå? Hur kan Shiochong räknas som ett namn? Va? Fuskar ni?"


... golfproffs: Jag såklart!

... lättnad: När jag fick lägenheten i Tullinge.

... ångest: Första tentan. "Jag tror jag måste kräkas..."


... gråt: När det gick åt helvete på högskoleprovet. "Hela min framtid är förstörd Ärtan. Buhuu..."


... svåraste beslut: Att lämna Karlstad för att gå på Södertörn.

... restaurang: Mongolian. "Fatta! Om man lägger upp det här smart, kan man få plats med massor ju!"


... dikt: Annas, som hon skrev på Harrys. "Matilda, du är blomman i mitt liv..."


... film: Babylonsjukan. "Man vill liksom att nån ska se ens grej. Att någon ska se vem man är."


...kärlek: Ingen det här året heller. Fuck!

... shopping: Ett hem på Ikea i Gävle.

... vuxengrej: Storhandlandet på Willys. "Shit vad jag känner mej vuxen, gör inte du det?"


... skada: När jag höll på att kapa av fingret. "Sy? Jag? ALDRIG! Jag vägrar!! Jag dör hellre..."


... skrattpolare: Alex.

... Rockyliknelse: Kommentaren när han ligger själv på ett rum i Thailand, och funderar var polarna håller hus: ”Fast hade jag varit med hade väl inget kul hänt... ingen har kul när jag är med, ingen tycker om mej... Buhuu...”.

... panik: När Larsson och jag var på Älgspaneri och trodde vi hörde björnar. "Hörde du? Va? MEN SPRING DÅ!!"


... efterfest: I hus 10 på Campus. "Vi ska inte hångla. Vi ska bara ligga med varandra."


... smartaste idé: Att släpa jeanskjolen efter bilen för att få den sådär snyggt sliten.

... bok, jag läst: Lasermannen.

... fråga: Var är egentligen Herr Luring?

Kommentarer:
Postat av: Bästa systern

Ja, var fan är Herr Luring?

2006-01-01 @ 17:12:58
Postat av: hobbs

jag gillade årets smartaste ide..
och bajs. bajs är alltid kul

2006-01-01 @ 19:51:18
Postat av: Herr Luring

Här är jag!!!

2006-01-01 @ 21:57:20
Postat av: Bästa systern i världen

Hahaha...ja..tänkt när vi åkte med kjolen..å va folk glodde...hahaha

Postat av: lina.

nisse: haha du har haft ett skoj år!:)
jag minns inte så mycket..borde anteckna mer...ska nog ta & försöka summera...din förra kommentar har försvunnit & mitt minne är kort & minns inte vad du skrev men jag hoppas allt är bra med dig! vart befinner du dig nu? hemma? när börjar skolan? har du träffat rocky/klasse, hur mååår du?!:)
kramar!

bloggmamma: hur går det med bloggen?:) hoppas allt är bra med dig nu när julstressen lagt sig..om du haft någons tress vill säga. jag har spenderat tre veckor hos mina föräldrar & jag blir snart komplett galen! de är söta ...men ack vad det går en på nerverna att vara hemma så länge när man vant sig vid att sköta sig själv. på lördag ska jag hem till älskade malmö! ta hand om dig! kramar!

2006-01-03 @ 11:56:07
URL: http://livlina.blogg.se
Postat av: lina.

nisse: klart du får nya vänner! du är coolast i byn ju, dessutom är du ihop med klasse, alla vill vara kompis med klasses brud vettu!;)
men allvarligt talat, jag vet hur du känner det, men jag lovar dig att du kommer att stormtrivas! du får snabbt nya, roliga vänner. studentlivet i en litet ask, right?:) jag håller tummarna för dig! det går fint med rocky, funderar på barn & volvo;) kraam!!

bloggmamma: -20?! huuh! -4 är det kallaste vi har haft här i vinter & då gnällde jag:) allt kommer att gå bra för nisse, inget kan gå fel, vi är ju så många som håller tummarna:) ah..du har rätt..ibland är det jobbigt att ha så mkt framtidsfunderingar...samtidigt ska man nog inte oroa sig för mycket (som jag gör emellanåt), det får gå som det går liksom! hoppas allt är bra med dig & att du inte fryser alltför mycket!:)

kram!

tänker på er!

2006-01-05 @ 01:09:40
URL: http://livlina.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits