Aldrig mer juldagsdisco i Älvdalen!

Juldagsdiscot på hotellet var ingen höjdare. Det är brist på roliga människor i Älvdalen. Så enkelt är det. Jag vet i alla fall att nästa år behöver jag inte gå ut, för jag kommer i alla fall inte att missa någonting... Det var i alla fall roligt att se Linda, Frida, Lotta, Lina, Jonna och de andra man inte sett på ett bra tag. Haha, ja det var ju självklart roligt att se Stjärt och Alex också, men de ser jag ju lite oftare.

I onsdags var Ärtan, Baja, Lotta, Alex och jag till Trysil och åkte bräda (fast Baja åkte skidor). Jag sög, såklart. Första åket var trögt som fan, men andra åket gick ganska bra i alla fall, och jag kände mig riktigt duktig. Efter andra åket tog vi en lunchpaus, och gick och åt. Jag käkade världens godaste pasta; Wokade grönsaker med lökröra och fjärilspasta. Mmmm... Efter maten började kroppen känna efter hur ont det gjorde överallt. Funderade på att gå till bilen och sova, men valde tillslut att följa med upp i backen igen. Det skulle jag inte gjort. Mitt knä hade svullnad upp efter alla rasningar (I know u love that word, Anna), och jag hade förbannat ont överallt. Tårarna var inte långt borta och efter att ha legat i backen och hatat mej själv, och framförallt brädan, ett tag (damn, vilket tålamod mina polare har alltså) så valde jag att ta av skiten. Efter att ha övertalat de andra om att de faktiskt kunde åka ner utan mej, gick jag haltandes ner... Ärtan erbjöd sej att hasa mej ner för backarna, men jag sa nej... Ett tag prövade jag att sitta på brädan och åka som på en pulka ner, men efter jag insett att jag då skulle lyckas göra en jackass, så insåg jag att jag faktiskt fick GÅ ner... vilket jag också gjorde.
På vägen hem såg vi världens sötaste älgmamma, med världens sötaste älgbebisar som var SÅ ulliga och gulliga!

På torsdagen åkte Alex, Sofia och jag till Sälen och festade. Det var inte jättejättejätte roligt, som man brukar ha där uppe, men det var helt klart grymt skoj. Fick två frivilliga livvakter på vägen in ("Akta henne för fan!" "Du... vi tar hand om dej. Det är lugnt." "Du... häng med oss och bada bastu sen, så kan vi ta hand om dej heeeela natten..."), vilket var tur för det var förbannat kallt och alla bara puttades hela jävla tiden.
Där inne hade Sofia och jag en tävling; Vem som kunde hitta flest killar med gröna kallingar och visa upp för Alex. Jag vann! Jag hittade fyra, medan Sofia bara hittade två. Haha! Det var flera killar, som inte hade gröna kallingar, som erbjöd sig att ta på sig gröna nästa gång endast för min skull. Hahaha! Så roliga!

Igår på nyårsafton satt jag bara hemma och skrattade med Malin, mamma, pappa och Linus. Det var riktigt skönt om jag ska vara ärlig...
Haha, först ringde Petter inatt, runt kvart över ett, och sa Gott nytt år. Vid tre ringde Daniel och väckte mig så jag inte kunde somna på ett bra tag, så då hade jag av ljudet på mobilen ifall någon mer skulle ringa. Haha! När jag kollade på mobilen i morse hade BK-Robert ringt två gånger, tjugo i fem på morgonen, och snackat in två meddelanden. Haha! ("Men jävlar vad lurad jag BLEV!" "Hallå? Hallå? Är det Matilda eller? Jahaaa... nu blev jag allt lurad!") Min telefonsvarare är den bästa!! Alla bara älskar den, och mej... haha!

På tisdag åker jag hem till Karlstad... jag kommer inte kunna softa en enda dag där nere. Har pluggat SÅ förbannat lite nu när jag varit hemma. Fan fan fan... Jag måste vara dum i huvudet!


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits